Gili Air & Trawanang

30 januari 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Dag 86 26/01

Vandaag wilden we net als gister ook naar het strand, want waar we gister zaten beviel ons wel. Dus op de fiets gestapt en eenmaal bij aankomst bleken alle plekjes bezet. Helaas, op naar ’t volgende plekje. Deze hebben we gevonden, maar helaas hebben we maar een klein uurtje van het strand kunnen genieten wat de regen kwam met bakken uit de hemel vallen. Man man.. dus schuilen in een restaurantje, waar we lekker hebben geluncht en gerelaxed. Het weer werd er niet veel beter op en Fem had een terugslag en had de hele dag al last van haar buik, dus zijn we maar op de fiets terug naar ons huisje gegaan. Het lijkt maar niet op te houden met Fem d’r buikpijn. We hebben vanmiddag dan ook de mogelijkheid om eerder naar huis toe te vliegen overwogen, als de pijn zo aan blijft houden. Al vinden we dit een hele moeilijke keuze. Maar gezondheid gaat uiteraard voor!
Maar goed dat even terzijde, bij aankomst bij ons huisje waren we toch alweer nat geregend dus hebben we ons vermaakt in het zwembad.
‘s Avonds voelde Fem zich weer beter en zijn we een hapje gaan eten bij hetzelfde tentje als vanmiddag. Gek dat het nu weer weg blijkt te zijn, morgen kijken we het nog even aan en als het goed blijft gaan, willen we uiteraard gewoon lekker in Indonesië blijven!

Dag 87 27/01

Vanochtend stonden we om zeven uur naast ons bed om onze spullen te pakken. Vandaag pakken we namelijk de boot naar het volgende Gili eiland; Gili trawanang. De boot vertrok om 08:30 maar om 08:00 moesten we onze tickets halen. Zo gezegd zo gedaan en rond 9:30 kwamen we aan op het eiland. Hier gingen we opzoek naar ons vertrekje. We hebben ditmaal voor iets luxers gekozen zodat we rustig aan kunnen doen, de pijn even aankijken en een eventuele beslissing te nemen.  Aangezien ze geen auto’s of scooters op het eiland hebben konden we ervoor kiezen om per paard en wagen te gaan of met onze eigen benenwagen. We kozen het laatste. Het was best een eindje lopen en na veel modderpaden en grote plassen hebben we het gevonden. En was is het mooi! We hebben een groot huisje en ons terrasje ligt meteen aan het zwembad, 1 keer rollen en we liggen er in! En ook vandaag, net als gisteravond, heeft Fem nog helemaal geen last van haar buik gehad. Een hele dag geen last is sinds Ho Chi Minh, Vietnam niet meer voorgekomen. We hebben er dus voor gekozen gewoon lekker te blijven en onze reis af te maken, zolang dit aanhoudt J
We hebben de hele dag kunnen genieten van de zon en het zwembad bij ons huisje. ’s Avonds zijn we het centrum ingegaan, hier hebben we een beetje rond gekeken en een lekker hapje gegeten. Fem heeft zelfs weer haar hele bord in haar eentje weten op te eten, de inhoud dan he;) Normaal had Vin altijd nog een lekker nagerechtje haha.

Dag 88 28/01

Vanochtend vroeg werden we allebei wakker van het noodweer. Na even omgedraaid te zijn konden we wel weer verder slapen. Rond een uurtje of 9 zijn we er uit gegaan voor het ontbijt. We hadden de roomservice gebeld en niet veel later was daar ons ontbijtje. Wij hebben lekker een filmpje opgezet en ons ontbijt opgegeten. De rest van de dag hebben we niet heel veel meer gedaan, omdat het een regenachtig weer is. Wel zijn we een paar keer lekker het zwembad ingesprongen en ook hebben we nog een filmpje aangezet haha ;). ’s Avonds hebben we een lekker hapje gegeten en Fem voelt zich nog steeds goed! Dus nu houden we daar weer over op en gaan we weer genieten!

Dag 89 29/01

Rond een uurtje of negen zijn we gaan ontbijten, om vervolgens ons fiets richting het strand te pakken want vandaag wilden we gaan snorkelen. Rondom dit eiland schijn je tijdens het snorkelen schildpadden te kunnen spotten. Dit leek ons heel erg leuk en van menig mens hadden we al gehoord dat de kans dat je ze zou zien ook super groot zou zijn. Dus vol goede moed zijn we op pad gegaan. Het leek in eerste instantie wel mooi weer, maar er stond een harde wind (dus hoge golven) en er was regen. Het werd ons dus niet heel makkelijk gemaakt en wie weet schrok het de schildpadden ook wel af. Want na twee keer ongeveer drie kwartier te hebben gesnorkeld hebben wij toch echt geen schilpadjes gezien. Wel een aantal visjes haha, ook leuk! Dus helaas geen coole onderwater foto met schildpadden voor ons. Eenmaal uit het water begon het zo keihard te regenen, dat we maar besloten hebben terug naar ons huisje te gaan (we waren toch al nat). Aangekomen bij het huisje hebben we dan ook weer lekker een duik genomen en de rest van de avond gechilld.

Dag 90 30/01

Vandaag is ons laatste dagje dat we van het zwembad aan ons huisje konden genieten. Dit hebben we dan ook optimaal gedaan, want vandaag kwam de zon ook weer af en toe om de hoek kijken. Dus we kunnen het kort houden, we hebben lekker gezwommen en genoten van de zon haha J
Morgen reizen we weer terug naar bali!