Bali 2.0 Kuta - Seminyak - Canggu - Ubud

8 februari 2017 - Vientiane, Laos

Dag 91 31/01

Rond tien uur vertrok onze boot terug naar Bali. De boot zat helemaal volgestouwd met mensen en de boot ging ook erg hard, waardoor we vaak klappen maakten op de golven haha. Niet een heel relaxte boottocht, maar ogen dicht en niet te veel aan denken. Overigens was het wel prima weer, toen Maria deze boot nam kwam ze midden in een storm terecht en was iedereen erg misselijk en ook wel bang. Gelukkig hadden wij dit niet J Eenmaal bij aankomst waren er verschillende mensen aan ons aan het trekken voor een taxi, maar deze hadden wij van te voren al geregeld. Dit was een pendelbusje en heeft ons in een keer naar Kuta gebracht. Iedereen die ons een taxi wilde aansmeren zeiden dat het 3,5 uur ging duren omdat ze pendelbus langs alle plaatsen ging. Hier waren we bijna ingetrapt, maar hadden ons op tijd bedacht en maar goed ook want dat scheelde ons weer veel geld en we werden toch in 1 keer gebracht. We zijn zelfs bij ons hotel gedropt. Rond een uurtje over zeven zijn we gaan eten en hierna hebben we een beetje de straten van Kuta verkend. Helaas is het regenachtig weer en heeft het ’s avonds flink gestormd, snel naar binnen dus!

Dag 92 01/02

Gister zagen we tijdens het verkennen allemaal leuke winkelstraatjes. En omdat het vandaag een beetje mieser weer is, leek het ons een goed dagje om te gaan winkelen, regenjasjes aan en gaan. En geshopt hebben we zeker, winkel in en winkel uit. We hebben allebei gescoord en thuis kunnen we dan ook een goed modeshowtje weggeven na deze reis. ’s Avonds zijn we teruggegaan naar het winkelcentrum om sushi te eten, helaas was bijna alles was Fem normaal besteld op haha.. beeetje jammer! Later die avond een lekker bakkie koffie gedaan en al was het plan om naar huis te lopen, hebben we toch een taxi moeten pakken omdat de regen in stortbuien naar beneden kwam.

Dag 93 02/02

Vanochtend werden we wakker en hoopten we op een beetje zon, maar tevergeefs.. stortregen. Tja het is en blijft regenseizoen hier in Bali nu, maar hiervoor hebben we heel erg veel geluk gehad en duurden buitjes maar een half uur. Dan was het heel hard en heel veel, maar daarna kwam de zon weer. Dan is deze dagen helaas anders en regent het hele dagen. Maar goed, we zijn gaan ontbijten en hebben onze spullen gepakt om richting het volgende hotel te gaan. We verlaten Kuta voor Seminyak. Eenmaal aangekomen hebben we onze spullen gedropt. Omdat het weer dus niet echt mee zit, moeten we ons op een andere manier gaan vermaken. Inmiddels zijn Maria en Dixon ook weer in Bali en waar zij zitten stormt het ook. Dus hebben we besloten met zijn vieren naar een 3D museum te gaan. Leuk om hun weer eventjes te hebben gezien, want morgen vertrekt Dixon naar Thailand en 5 feb vertrekt Maria naar Nieuw-Zeeland. Het 3D museum was best grappig, allemaal schilderijen en muurschilderingen waarmee je op de foto kon. Na het museum hebben we met z’n vieren geluncht. Hierna zijn Maria en Dixon weer op de scooter richting Canggu vertrokken en wij weer richting ons hotel. Hierna hebben we samen de straten van Seminyak verkend en ’s avonds zijn we een lekker hapje gaan eten bij een Italiaan.

Dag 94 03/02

Vanochtend kwam zowaar de zon even door!! Dus we hadden wilde plannen om naar het strand te gaan J maar eerst even naar het nieuwe hotel, want in het oude hotel konden we niet nog een dagje verblijven. Dus backpack op ons rug en gaan.  Eenmaal in het nieuwe hotel aangekomen, begon het weer keihard te plenzen. Dus het plan om naar het strand te gaan is geschrapt haha. Maar goed het was wel weer tijd om te lunchen dus regenjasjes aan en lopen maar. Na een lekkere lunch even de buurt verkent en helaas helemaal natgeregend. De rest van de dag zijn we dan ook binnen gebleven. We hebben een planning gemaakt voor de komende tijd en we hopen dat we snel weer leuke activiteiten te kunnen doen en anders trekken we gewoon onze nieuwe mega poncho’s aan en trekken we er alsnog op uit J

Dag 95 04/02

Als we zonnebrand kopen begint het de volgende dag te regenen en als we nieuwe mega poncho’s kopen begint de zon te schijnen… Maar! Ons hoor je niet klagen, want we hebben tien keer liever de zon dan regen haha J Dus vandaag gaan we lekker naar het strand om hier optimaal van te kunnen genieten en dan hebben we dan ook gedaan. Lekker gespeeld in de golven en gezond op het strand. Aan het eind van de middag was het wel tijd om terug te gaan, want toen werden we helemaal gezandstraald. ’s Avonds hebben we heerlijk sushi gegeten en kreeg Fem zelfs bij het betalen een roos, ahhh lief! (iedereen kreeg die overigens, maar toch! Leuk gebaar).

Dag 96 05/02

Vandaag verlaten we Seminyak voor Canggu. We hebben een leuk guesthouse gevonden om te overnachten. Ook vandaag was het weer goed en hebben we besloten naar een beachclub te gaan, genaamd Finn’s. Jeutje wat groots! Heerlijke muziek, goed eten, bar in het zwembad.. wij hebben ons hier heel goed vermaakt. ’s Avonds zijn we met Maria en haar hostelmaatje Zwaan een hapje gaan eten. Dezelfde avond vertrekt Maria nog naar Nieuw-Zeeland, dus vonden we het wel leuk om samen te gaan eten voor ze vertrok. Zo gezegd zo gedaan, leuk tentje en heel erg goedkoop. Daar gaan we vaker heen.

Dag 97 06/02

Na een lekker ontbijt hebben we besloten een scooter te huren, want we willen er weer graag op uit en cultuur snuiven. Ook was het een bewolkte dag, dus prima om er op uit te trekken. Als eerst hebben we de tempel Pura Taman Ayun geweest. De tempel is gewijd aan de voorouders van de vorsten die tot 1892 in Mengwi heersten. Om heel eerlijk te zijn, was er niet zoveel aan en was de tempel niet goed onderhouden. Je loopt eigenlijk rond het tempelcomplex waar een muur omheen is gebouwd. Op zich is de tempel best mooi, maar je kon het niet echt van dichtbij bekijken. ’s Middags zijn we weer gaan lunchen bij hetzelfde tentje als gisteravond. Na de lunch zijn we even terug naar het hotel gegaan, want naar de tweede tempel wilden we pas met zonsondergang. Rond kwart over 5 zijn we weer op de scooter gestapt op weg naar de tempel Tanah Lot. Dit is een tempel die in de zee bovenop een rots ligt. Mooi om te zien. Je kan de tempel alleen bereiken als het eb is, wanneer het vloed is omringt de zee de rots. Wij hebben de tempel dan ook van een afstand kunnen bekijken, maar eigenlijk denken we dat dit vrijwel altijd is. Het was een mooi plaatje om te zien met de omslaande golven. Wel grappig is dat bij beide tempels staat aangegeven dat je de tempel niet mag betreden als je ongesteld bent? We zijn erg benieuwd hoe ze dit controleren en of mensen zich hieraan houden haha ;)
Op de terugweg met de scooter zijn we weer gaan eten bij hetzelfde tentje, en weer was het lekker haha. ’s Avonds Vin z’n haar weer geschoren en daarna een filmpje gekeken.

Dag 98 07/02

Toen we vanochtend wakker werden en zagen dat de zon weer scheen, hebben we besloten om nog een dagje in Canggu te blijven. Anders waren we al richting Ubud gegaan, om ons cultuursnuiven weer voort te zetten. Maar we kozen voor de zon en dus een dagje strand. Snel een nieuw hotelletje geboekt en op naar het strand. Hier hebben we weer lekker in de golven gezwommen en gezond, Fem is helaas ook een beetje verbrand op haar rug. ’s Avonds zijn we bij een Taco restaurant gaan eten en hebben we hierna een filmpje gekeken.

Dag 99 08/02

Vanochtend stonden we op en hebben we zowaar een boterham met pindakaas gegeten als ontbijt. Het smaakte niet zoals thuis, maar deed ons toch even aan thuis denken. Na het ontbijt probeerden we een taxi te fiksen, een blue bird taxi, want deze rijden op meter en zijn over het algemeen goedkoop. We wilden namelijk graag naar Ubud. Alleen op een of andere manier wilden niemand in het gebied waar we zaten een blue bird taxi bellen. Dit omdat ze een eigen transport bedrijf hadden en dan zouden zijn dus geld mislopen. Blue bird taxi’s mochten ons wel afzetten in het gebied maar niet ophalen.. gek maarja. Helaas konden wij vanaf daar ook niet zelf het nummer bereiken, dus moesten we toch geloven aan die andere transport auto’s en helaas waren deze duur. Over de prijs konden we niet onderhandelen en het was sowieso duurder dan we bij de andere taxi hadden moeten betalen. We zijn dus lekker genaaid.. maar goed we zijn wel naar onze bestemming gebracht. In Ubud zijn we al eerder geweest, dus hebben we een kamer gehuurd bij eenzelfde hotel. Lekker goedkoop! Omdat we niet meteen in de kamer konden hebben we eerst lekker geluncht en daarna zijn we het zwembad in gedoken. ’s Middags lekker gechilld en ’s avonds heerlijk gegeten bij een restaurant met een livebandje, leuk!

1. Ina:
    8 februari 2017
    Tsja.....dat wordt wennen straks in Nederland....hier is ook veel regen en weinig zonneschijn..... Geniet er nog meer even flink van daar: van het strand, de zon en de zee, lekkere lunches en diners met rozen.....nog een paar weekjes, dan zit het er weer op, die onvergetelijke wereldreis van 4 maanden. Wat gaat de tijd toch snel!!!!!
  2. Rutger:
    9 februari 2017
    ontbijt, lunch, diner, slapen..... strandje/tempeltje/shoppen tussendoor, het is allemaal wel heel relaxt!;) hahaha;) Mooi leven! Veel plezier nog!