Bali - Canggu en Ubud

14 januari 2017 - Bali, Indonesië

Dag 68 08/01

Vanochtend ging de wekker om 06:30 u want 07:00 vertrokken we naar het vliegveld, voor onze vlucht naar Kuala Lumpur. We konden niet rechtstreeks vliegen naar Bali, vandaar deze tussenstop.  Rond half 1 kwamen we aan op het vliegveld zijn we snel uitgestapt, hebben we onze bagage opgehaald, een visum geregeld om Kuala Lumpur in te mogen. Vervolgens zijn we weer naar boven gegaan om in te checken voor onze vlucht naar Bali. Nu eten we lekker Subway en wachten we tot we kunnen boarden. Maria en haar Canadeesje reismaatje Dixon komen ons ophalen van het vliegveld met de scooter. Dan moeten we 1 uurtje achterop met onze backpacks op de scooters, op weg naar een villa? die Maria heeft geboekt. Scheen het goedkoopst te zijn haha, we zijn benieuwd. Eenmaal geland verliep alles erg vlot, we hadden snel een visum en onze bagage. Buiten stonden Maria en Dixon al ons op te wachten. Jeetje wat was het heet, een heel andere luchtvochtigheid waar we even aan moeten gaan wennen. Ook was het erg leuk om Maria weer te zien en Dixon dan voor de 1e keer. Met backpacks en al sprongen we achterop de scooter en zijn we gaan rijden naar Canggu. Maria is nu ongeveer al 2 maanden in Indonesië en rijd inmiddels als een local erg grappig om te zien, ze is helemaal ingeburgerd. Onze eerste stop was voor avondeten (rond elven haha). We hebben een lekker pizza’tje gegeten op het strand. Het zand was overigens zwart haha, dit hadden we nog niet eerder gezien en zag er in de avond erg gekkig uit. Na lekker te hebben gegeten zijn we weer op de scooters gesprongen richting ons villa, wat eigenlijk een soort appartement was maar een villa werd genoemd. Was een leuk plekje! Nog even bijgekletst in de woonkamer, die buiten was, en daarna zijn we lekker gaan slapen.

Dag 69 09/01

Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen maar Femke werd niet echt top wakker.. alweer? Ja alweer. Erge buikpijn en weer aan de diarree. Afgelopen dagen al last van d’r buik maar vandaag was het weer heftiger. We hadden besloten om vandaag naar het strand te gaan, maar eerst zijn we even langs een dokter gegaan om Fem dr buik even te laten checken. Hier heeft ze wat medicijnen meegekregen en hopelijk werkt dit. Na de dokter zijn we lekker naar het strand gegaan. Wow wat een golven zeg! Dat was even wennen, want tot nu toe hadden we alleen water gehad zonder golven. Femke is dat ook een paar keer flink ondergedompeld. Vin en Dixon vermaakten zich prima in het water met de hoge golven en Maria en Fem hebben lekker bijgekletst over van alles op het strand. In Bali is het nu regenseizoen waardoor het per dag eventjes regent, nu ook maar dit hield maar een half uurtje aan en daarna konden we gewoon weer lekker de zon in. Tijdens de regenbui bleven Vin en Dixon ook lekker in het water, Fem heeft de spullen gered. Verder hebben we deze dag lekker geluncht en de zonsondergang op het strand gekeken. Na het opfrissen en avond eten wilden we nog naar een feestje toe, wat volgens Maria en Dixon heel cool was. Eenmaal daar aangekomen bleek het deze avond erg dood, jammer. Dus hebben we een kort drankje gedaan en zijn we gaan slapen.

Dag 70 10/01
Vandaag stond een reisdagje naar Ubud op de planning. De meneer van ons appartement had een taxi gebeld en we konden op weg. Ubud lag zo’n 28 kilometer verder en iets hoger dus het zou er wat koeler zijn. Dat koeler viel wel mee, maar het scheelde wel een paar graden. We hadden een leuk bungalowtje gevonden voor weinig geld. Hier hebben we onze spullen gedropt en daarna zijn we gaan lunchen. Na de lunch zijn we naar Monkey Forrest gegaan. Dit is een bos/park waar allemaal aapjes los liepen. Best leuk om te zien als ze maar niet te dicht bij kwamen haha, althans dat vonden Femke en Dixon. Ze waren een beetje bang. Ook omdat er stond dat als je apen in hun ogen kijkt ze agressief kunnen worden, dat vonden we maar niks. Het was verder leuk om te zien en de baby aapjes waren erg schattig! Na Monkey Forrest zijn we terug naar de huisjes gegaan en hebben we rustig aan gedaan want Fem voelt haar buik nog steeds wel. We vielen in slaap en rond half zeven werden we weer wakker. Maria en ik liepen toevallig op hetzelfde moment naar elkaar toe om te vragen of we gingen eten, dus dat was perfect. We hebben lekker gegeten en na het eten gingen we opzoek naar een tour. Want morgen, of zeg maar vannacht, willen we een vulkaan beklimmen en de zonsopgang bekijken. Hierna zijn Vin en ik nog even wat winkeltjes langs gegaan en heeft Vin een nieuwe pet en slippers gescoord! Vannacht moeten we om 02:00 uur op, want dan worden we opgehaald om naar de vulkaan te gaan. Dus snel slapen nu.

Dag 71 11/01

Voor Vincent ging om 1:15 de wekker, want hij wilde nog even facetimen met thuis. Thuis was het namelijk rond 19:00 uur ’s avonds dus dat leek hem wel leuk. Fem koos ervoor om iets langer te blijven liggen en kwam om 1:45 d’r bedje uit. Rond 02:00 zaten we in de auto richting de vulkaan. Eerst kregen we nog een lekker ontbijtje rond 03:00, een pannekoek met banaan, en daarna begon onze tocht. Iedereen kreeg een zaklamp en vanaf dat moment moesten we twee uur lopen om de top van de vulkaan te bereiken. Dit waren twee zware uren voor ons allebei. Vin was wat verkouden geworden sinds z’n speeluurtjes in de zee en Fem had d’r buik en heeft ook niet een top conditie meer. Met Maria en Dixon ging het er beter aan toe en liepen dus een stukje voor ons. Het was zwaar maar ook een leuke tocht omhoog met veel klimmen. Eenmaal boven konden we uitrusten en hebben we van een heel mooi uitzicht kunnen genieten. Even vergaten we dat we een vulkaan hadden beklommen en niet een gewone berg. Op de top kregen we ons tweede ontbijtje en hebben we de zonsopgang bekeken. Hierna vonden we het wel weer tijd om naar beneden te gaan.. dus daar gingen we weer dezelfde weg naar beneden. Dit was iets lastiger omdat we soms niet zoveel grip hadden en daardoor is Fem ook een keer gevallen. Wel grappig om te zien is dat we op de terugweg opeens allemaal aapjes zagen. Die hebben er vannacht in het donker ook moeten zitten maar die hebben we toen echt niet gezien en nu echt super veel. Hadden we gister net zo goed niet hoeven betalen voor Monkey Forrest haha ;)
Rond 09:30 uur kwamen we weer aan bij ons bungalowtje en hebben we weer ontbeten, haha! Hierna wilden we lekker gaan slapen, maar hiervoor hadden we wel een nieuw verblijf nodig want hier konden we niet nog een nacht blijven en rond twaalven moesten we uitchecken. Vin was even rond gaan zoeken en heeft een leuk plekje gevonden. We wilden gaan verhuizen maar Fem had opeens zo’n ontzettend last van haar buik, zo erg had ze eerder nog niet gehad. We hebben besloten meteen in een taxi te springen en naar het ziekenhuis te gaan. Hier heeft Fem een bloedonderzoek gehad en blijkt dat ze Salmonella heeft. We zijn er vroeg bij volgens de arts en Fem heeft nu nieuwe medicijnen. We hebben besloten nu een paar dagen te blijven waar we zitten en rustig aan te doen. ’s Avonds hebben we weer een hapje gegeten met z’n vieren en hierna zijn we ons bedje ingedoken. Want we zijn namelijk allebei een beetje pechvogels, want Vin is snotverkouden op dit moment.

Dag 72 12/01

Vanochtend hebben we voor de laatste keer samen ontbeten met Dixon en Maria. Vandaag gaan zij namelijk naar hun volgende bestemming en wij blijven nog wat langer hangen om wat rustiger aan te doen voor Fem haar buik. Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van Maria en Dixon. Het waren een paar super leuke dagen en Fem is blij haar vriendinnetje weer even gezien te hebben. Eigenlijk hebben wij daarna vrij weinig gedaan. Een beetje gezwommen, in bed gelegen, gegeten en dat was het :)

Dag 73 13/01

Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen en rond tien zijn we gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we relaxed gedaan en vooral niet te veel gedaan. Na de lunch hadden we besloten om een paar winkeltjes af te struinen. Vincent heeft weer een leuk tshirt gescoord en een houten tunnel voor in zijn oor. Fem die ziet steeds wel leuke dingen maar tot nu toe is ze nog niet geslaagd haha, wie weet komt daar nog verandering in J Tijdens het afstruinen van winkeltjes begon het opeens kei en keihard te regen. Echt bizar! Dit was na een half uurtje weer over en zo gaat het hier dus wel vaker zo. Het is namelijk regenseizoen, de buitjes zijn kort en heftig en daarna is er weer volop zon. Geen probleem dus. Na het winkelen zijn we nog even het zwembad ingesprongen en daarna  hebben we lekker avond gegeten en zijn we vroeg ons bedje in gedoken.

Dag 74 14/01

Vandaag stonden we rond 09:00 uur op om te ontbijten en daarna hebben we een scooter gehuurd. We wilden namelijk graag naar de Zilverfabriek om Buddha to Buddha sieraden te scoren. Deze sieraden zijn in Nederland echt belachelijk duur en hier kosten ze 1/3 van de prijs, wat echt enorm veel scheelt. Dus op de scooter, navigatie aan en op zoek. Dit ging best prima, onderweg kwam er nog een mannetje naast ons rijden die vroeg waar we heen gingen. We gaven antwoord en hij vertelde dat hij werkte bij die fabriek. De man bleef steeds langzaam voor ons rijden en we hadden een vermoeden dat hij ons er heen wilde brengen, want Fem had ook zoiets gelezen op internet dat dat daar veel gebeurd. Op een gegeven moment ging de meneer naar rechts maar onze tomtom gaf wat anders aan dus reden we door. Toen de man opeens weer achter ons reed wisten we het zeker en zei hij dat hij ons erheen ging brengen. Handig want de tomtom klopte dus niet helemaal haha. Eenmaal aangekomen zagen we ontzettend veel armbanden, alleen stond er Best to Buddha op ipv Buddha to Buddha. Dit komt omdat veel mensen er in de loop der jaren achter zijn gekomen dat je ze in Bali in de zilverfabriek veel goedkoper kan scoren. Hierdoor heeft Buddha to Buddha gezegd dat ze niet meer hun merk mogen gebruiken, wel is het precies dezelfde kwaliteit en is het als het goed is wel nog steeds een fabrikant voor Buddha to Buddha. Dus wij vonden het niet zo erg dat er een ander merkje opstond en uiteindelijk hebben we erg mooie armbanden en een ring gescoord voor ons beiden. Helemaal blij!
Na dit uitstapje zijn we teruggegaan naar ons bungalow, hebben we geluncht en zijn we even gaan zwemmen in het zwembad. ’s Avond heerlijk gegeten want Vin heeft de lekkerste kip uit zijn leven op, was dus wel heul goed!

1. Nikkie:
    27 januari 2017
    3 keer ontbijten!
    Nomnomnom
    En buddha to buddha ben jaloers!!